wdrożenie crm w firmie krok po kroku

Wdrożenie CRM w firmie krok po kroku

System CRM stworzony został, aby zautomatyzować pracę zespołu i poprawić zarządzanie danymi w firmach. Czy to oprogramowanie sprawdzi się w mojej firmie? I jak tak naprawdę przebiega sam proces wdrażania CRM w firmie? Odpowiadamy w tym artykule! Systemy informatyczne CRM zdecydowanie ułatwiają firmom zarządzanie relacjami z klientami. To oprogramowanie stworzone do gromadzenia danych, które następnie usprawnią kontakty z klientami, a także pracę zespołów.

 

Wdrożenie CRM w firmie – czy to dobra decyzja?

System CRM sprawdzi się doskonale wszędzie tam, gdzie:

  • przedsiębiorstwa gromadzą dane o swoich klientach, 
  • niezbędne jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem lub  
  • konieczne jest wprowadzenie systemu do optymalizacji pracy całego zespołu.

Poza wieloma funkcjonalnościami wdrożenie CRM w firmie wiąże się także z oszczędnością – nie tylko pieniędzy (to jednorazowy koszt, który w dłuższej perspektywie powoduje spore oszczędności) – ale również czasu. Dostęp do bazy danych może mieć każdy członek zespołu, który w dowolnym czasie i miejscu otrzyma informacje o swoim kliencie czy raport wskazujący skuteczność działań.

Chcę wiedzieć więcej

 

Wdrożenie systemu CRM na zamówienie – na miarę potrzeb firmy

Systemy CRM mogą mieć wiele funkcjonalności, które świetnie sprawdzą się w określonej branży czy w konkretnych warunkach. W zależności od zapotrzebowania oprogramowanie może ułatwiać pracę grupową, działania marketingowe, automatyzację sprzedaży, prowadzenie projektów czy tworzenie wszelkiego rodzaju raportów. 

 

Jak przebiega wdrożenie CRM w firmie?

Wdrożenie oprogramowania CRM pozwala na wzrost produktywności firmy, ale jak wygląda sam proces wdrożenia CRM?

  1. Analiza – to pierwsza i podstawowa czynność procesu wdrażania systemu CRMw firmie. Specjaliści, którzy będą odpowiadać za przygotowanie CRM na zamówienie, muszą poznać specyfikę firmy, potrzeby i trudności, jakie należy rozwiązać, aby systemy informatyczne CRM i ERP działały poprawnie. 
  2. Przygotowanie konfiguracji – na typ etapie, zgodnie z wcześniejszą analizą, tworzy się zarys oprogramowania, które spełnia oczekiwania klienta. 
  3. Implementacja – podczas tego etapu następuje faza instalacji oprogramowania testowego, wstępne testy, korekty i konfiguracja systemu CRM dla firm;
  4. Szkolenie – finalnym punktem całego procesu wdrożenia CRM jest szkolenie użytkowników końcowych, szkolenie administratorów oraz przeniesienia całego oprogramowania z wersji testowej na wersję produkcyjną. 

 

Sprawdź również inne artykuły, które pomogą Ci wybrać najlepsze systemy dla swojej firmy:

 

Jak długo trwa wdrożenie systemu CRM w firmie?

W zależności od rozmiarów przedsięwzięcia, jakim jest wdrożenie systemu CRM w firmie, okres implementacji może wydłużać się bądź skracać od średniej długości tego procesu. 

Czas potrzebny do stworzenia i wdrożenia systemu CRM w firmie może wahać się od kilku tygodni nawet do  kilku miesięcy. Wszystko zależy od złożoności tego systemu i funkcjonalności, jakie mają zostać zaimplementowane w danej firmie.

Śląska Grupa Informatyczna oferuje wdrożenie systemu informatycznego CRM i ERP. Wśród dostępnych rozwiązań znajdują się między innymi oprogramowania Comarch. W zależności od rozmiarów firmy wdrażamy systemy ERP XL oraz ERP Optima, które sprawdzą się w dużych zakładach produkcyjnych, średnich przedsiębiorstwach, a także w małych firmach.

 

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Zapraszamy do kontaktu!

Bezpieczeństwo IT