Wdrożenie CRM w firmie krok po kroku
System CRM stworzony został, aby zautomatyzować pracę zespołu i poprawić zarządzanie danymi w firmach. Czy to oprogramowanie sprawdzi się w mojej firmie? I jak tak naprawdę przebiega sam proces wdrażania CRM w firmie? Odpowiadamy w tym artykule! Systemy informatyczne CRM zdecydowanie ułatwiają firmom zarządzanie relacjami z klientami. To oprogramowanie stworzone do gromadzenia danych, które następnie usprawnią kontakty z klientami, a także pracę zespołów.
Wdrożenie CRM w firmie – czy to dobra decyzja?
System CRM sprawdzi się doskonale wszędzie tam, gdzie:
- przedsiębiorstwa gromadzą dane o swoich klientach,
- niezbędne jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem lub
- konieczne jest wprowadzenie systemu do optymalizacji pracy całego zespołu.
Poza wieloma funkcjonalnościami wdrożenie CRM w firmie wiąże się także z oszczędnością – nie tylko pieniędzy (to jednorazowy koszt, który w dłuższej perspektywie powoduje spore oszczędności) – ale również czasu. Dostęp do bazy danych może mieć każdy członek zespołu, który w dowolnym czasie i miejscu otrzyma informacje o swoim kliencie czy raport wskazujący skuteczność działań.
Wdrożenie systemu CRM na zamówienie – na miarę potrzeb firmy
Systemy CRM mogą mieć wiele funkcjonalności, które świetnie sprawdzą się w określonej branży czy w konkretnych warunkach. W zależności od zapotrzebowania oprogramowanie może ułatwiać pracę grupową, działania marketingowe, automatyzację sprzedaży, prowadzenie projektów czy tworzenie wszelkiego rodzaju raportów.
Jak przebiega wdrożenie CRM w firmie?
Wdrożenie oprogramowania CRM pozwala na wzrost produktywności firmy, ale jak wygląda sam proces wdrożenia CRM?
- Analiza – to pierwsza i podstawowa czynność procesu wdrażania systemu CRMw firmie. Specjaliści, którzy będą odpowiadać za przygotowanie CRM na zamówienie, muszą poznać specyfikę firmy, potrzeby i trudności, jakie należy rozwiązać, aby systemy informatyczne CRM i ERP działały poprawnie.
- Przygotowanie konfiguracji – na typ etapie, zgodnie z wcześniejszą analizą, tworzy się zarys oprogramowania, które spełnia oczekiwania klienta.
- Implementacja – podczas tego etapu następuje faza instalacji oprogramowania testowego, wstępne testy, korekty i konfiguracja systemu CRM dla firm;
- Szkolenie – finalnym punktem całego procesu wdrożenia CRM jest szkolenie użytkowników końcowych, szkolenie administratorów oraz przeniesienia całego oprogramowania z wersji testowej na wersję produkcyjną.
Sprawdź również inne artykuły, które pomogą Ci wybrać najlepsze systemy dla swojej firmy:
- Oprogramowanie CRM dla firm, czyli zarządzanie relacjami z klientem
- CRM w chmurze – na czym polega to rozwiązanie?
- System informatyczny ERP dla firm
Jak długo trwa wdrożenie systemu CRM w firmie?
W zależności od rozmiarów przedsięwzięcia, jakim jest wdrożenie systemu CRM w firmie, okres implementacji może wydłużać się bądź skracać od średniej długości tego procesu.
Czas potrzebny do stworzenia i wdrożenia systemu CRM w firmie może wahać się od kilku tygodni nawet do kilku miesięcy. Wszystko zależy od złożoności tego systemu i funkcjonalności, jakie mają zostać zaimplementowane w danej firmie.
Śląska Grupa Informatyczna oferuje wdrożenie systemu informatycznego CRM i ERP. Wśród dostępnych rozwiązań znajdują się między innymi oprogramowania Comarch. W zależności od rozmiarów firmy wdrażamy systemy ERP XL oraz ERP Optima, które sprawdzą się w dużych zakładach produkcyjnych, średnich przedsiębiorstwach, a także w małych firmach.
Chcesz skorzystać z naszej oferty? Zapraszamy do kontaktu!