program crm dla dużej firmy

Program CRM dla dużej firmy – jak wybrać odpowiednie rozwiązanie?

Programy CRM coraz częściej wykorzystywane są w pracy małych (nawet rodzinnych) firm oraz wielkich przedsiębiorstw. Umożliwiają one tworzenie gigantycznych baz danych i szybki dostęp do konkretnych informacji. Odpowiadają także za automatyzację procesów i wspieranie sprzedaży. Jakie jeszcze zalety ma program CRM i jak wybrać odpowiedni CRM dla dużej firmy? Odpowiadamy poniżej!

 

Program CRM dla dużej firmy – czy to dobry wybór?

Bez względu czy chodzi o małą firmę czy duże przedsiębiorstwo, funkcjonalności CRM umożliwią kompleksowe prowadzenie codziennych zadań. Widać to w szczególności wtedy, gdy CRM dla dużej firmy obsługuje setki, jeśli nie tysiące zadań każdego dnia z wielu dziedzin. To, co wyróżnia oprogramowanie dla małego zakładu od CRM dla dużej firmy, to skala i liczba modułów, która zainstalowana jest w danym programie.

Niewątpliwą zaletą tego systemu jest fakt, iż moduły te działają niezależnie od siebie, a jednocześnie ze sobą “współpracują”, tworząc sieć powiązań, która usprawnia procesy w tej firmie.

Chcę wiedzieć więcej

 

Program CRM dla dużej firmy – zarządzanie relacjami z klientem

O tym czym jest CRM pisaliśmy już wielokrotnie. W skrócie jest to system, którego głównym zadaniem jest wsparcie procesów zarządzania relacjami z klientem. W praktyce działa on na zasadzie wielkiej bazy danych, w której możemy zebrać informacje dotyczące naszych klientów; nie tylko ich dane kontaktowe, ale także informacje, które pomogą firmie zaoferować im produkt lub usługę dopasowaną do ich potrzeb.

Program CRM umożliwia także zarządzanie pracą zespołu. Wyznaczanie zadań, pilnowanie terminowości ich wykonania oraz kontrola efektywności tych działań to kluczowe funkcjonalności CRM w pracy całego zespołu.

Sprawdź również inne artykuły, które pomogą Ci wybrać najlepsze systemy dla swojej firmy:

 

Funkcjonalności CRM dla dużej firmy

Program CRM to wiele zalet, które mogą usprawnić działalność każdej firmy. Funkcjonalności CRM dla dużej firmy pomagają w kompleksowej obsłudze biura, wspierają działania sprzedażowe i dystrybucyjne, a także zwiększają efektywność pracy całego zespołu dzięki cyklicznym raportom i analizom. CRM dla dużej firmy to przede wszystkim następujące zalety:

  • Analiza i raporty – od raportów dotyczących produktywności pracowników po analizy sprzedażowe, CRM dla dużej firmy umożliwia tworzenie cyklicznych raportów w pełni automatycznie; 
  • Usprawnienie procesów 
  • Elektroniczny obieg dokumentów – ta funkcjonalność CRM pomaga w katalogowaniu umów, faktur i innych ważnych dokumentów. Zapomnij o archiwach pełnych szaf z dokumentami, elektroniczny obieg dokumentów zapewnia szybki i prosty dostęp do wszystkich danych; 
  • Mobilność – dostęp do danych w każdej chwili z każdego miejsca na świecie dzięki specjalnym aplikacjom na telefon czy komputer; 
  • Kontrola jakości – w każdej firmie jakość jest kluczowa, bo to m.in. ona wyróżnić może przedsiębiorstwo na tle konkurencji. Program CRM w jednym miejscu skupia narzędzia, które umożliwiają kontrolę jakości na każdym etapie produkcji i dystrybucji; 
  • Automatyzacja – jest to kluczowa zaleta systemów CRM dla dużej firmy. Wszystkie czynności, których wykonanie umożliwia ten program, wykonywane są sprawnie i szybko – większość z nich dzieje się wręcz automatycznie, dzięki poleceniom cyklicznych zamówień czy automatyzacji wysyłki przypomnień; 
  • Zabezpieczanie danych – mimo iż każdy system oznacza ryzyko potencjalnych ataków hakerskich, to dane zgromadzone w systemie CRM są w pełni bezpieczne. Nad ich nietykalnością czuwają specjaliści z firmy wdrożeniowej, którzy doskonale wiedzą, jak zabezpieczyć poufne informacje przed niepożądanym “wyciekiem”.

 

Jak wdrożyć program CRM dla dużej firmy?

Wdrożenie CRM dla dużej firmy nie różni się praktycznie niczym od instalacji tego oprogramowania w małych czy średnich przedsiębiorstwach. Implementację programu CRM należy zacząć od analizy i określenia potrzeb danego przedsiębiorstwa. Na tym etapie wybrane zostają moduły, jakie zostaną później zainstalowane w systemie CRM dla dużej firmy. Po tej czynności następuje faza budowania modułów oraz testów ich funkcjonalności. 

Gdy istnieje taka konieczność wprowadzane są poprawki, a gdy wszystko działa poprawnie specjaliści od wdrożenia programu CRM przechodzą do implementacji go na serwerze klienta bądź na instalacji oprogramowania, gdy klient zdecydował się na wybór programu dostępnego w chmurze. Ostatnim etapem każdego wdrożenia jest końcowa kontrola jakości, szkolenie kadry, która będzie miała dostęp do tego systemu oraz nadanie odpowiednich uprawnień.

 

Comarch ERP XL, czyli najlepszy program CRM dla dużej firm

Jednym z głównych programów CRM jest ten oferowany przez firmę Comarch. Oprogramowanie Comarch ERP XL dopasowane jest do potrzeb dużych firm, co oznacza, że wspiera procesy zarządzania przedsiębiorstwem na dużą skalę. Łatwość rozbudowy tego oprogramowania o kolejne segmenty przyczyniła się do tego, że jest on obecnie najpopularniejszym programem CRM w Polsce.

Co więcej, dostępny jest on w dwóch wersjach – w wersji serwerowej, w której instalacja odbywa się w siedzibie klienta, na jego serwerze oraz w modelu SaaS (ang. Software as a Service), czyli zdalnym dostępie do oprogramowania zainstalowanego w chmurze.

CRM dla dużej firmy od Comarch dopasować można pod charakterystykę i zapotrzebowanie konkretnych branż. Uniwersalność modułów tego oprogramowania świetnie sprawdzi się m.in. w następujących branżach:

  • Produkcja – system ERP XL kompleksowo wspomaga procesy produkcyjne – od zarządzania produktywnością produkcji po katalogowanie stanów magazynowych półproduktów; 
  • Handel i dystrybucja – im większa jest skala dystrybucji konkretnych produktów, tym większe wyzwanie czeka przed osobą, zarządzającą siecią dostaw. Program CRM umożliwia szybkie i łatwe kontrolowanie terminów dostaw oraz zarządzanie handlem; 
  • Gospodarka magazynowa – funkcjonalności CRM wspomagać mogą realizację dyspozycji magazynowych, kontroli nad zapasami czy stanami magazynowymi; 
  • Finanse i księgowość – oprogramowanie ERP w tej dziedzinie to przede wszystkim automatyzacja procesów, cykliczne sprawozdania finansowe, wsparcie w poszukiwaniu oszczędności czy m.in. mechanizm księgowań okresowych.

 

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Zapraszamy do kontaktu!

Outsourcing IT