Jaki CRM dla małej firmy będzie najlepszy?
Bez względu na to, czy zarządzasz dużym zespołem, a Twoja firma jest przedsiębiorstwem z wieloma klientami, prowadzisz małą firmę lub jednoosobową działalność gospodarczą, program CRM pozwoli Ci zdecydowanie poprawić wydajność Twoich działań. Z jakimi korzyściami wiąże się korzystanie z systemu CRM i jakie oprogramowanie wybrać? Podpowiadamy w tym artykule!
CRM (ang. Customer Relationship Management) to system, który pozwoli Ci zarządzać relacjami z klientem oraz zbudować bazę danych o swoich klientach, ich decyzjach i preferencjach zakupowych. Dzięki temu stworzysz w jednym miejscu kompleksowe informacji przydatnych w procesie sprzedaży.
Program CRM dla małej firmy
Właściciele małych firm niejednokrotnie odrzucają pomysł wdrożenia systemu CRM w swojej firmie z uwagi na „niepotrzebny wydatek”. Oprogramowanie to faktycznie jest dodatkowym kosztem dla przedsiębiorstwa, jednak zalety (w tym finansowe) wynikające z wprowadzenia tego systemu są niezaprzeczalne!
Jakie zalety niesie ze sobą system CRM?
1. Możliwość tworzenia baz danych
2. Planowanie działań całego zespołu
3. Analiza wyników i tworzenie raportów
4. Wyższa jakość obsługi klienta i lepsza organizacja
Jaki CRM dla małej firmy?
Systemy CRM oferują bardzo wiele funkcjonalności, które sprawdzą się w różnych branżach i spełnią oczekiwania praktycznie każdego przedsiębiorcy. Przy wyborze oprogramowania warto kierować się jego funkcjonalnością i możliwością dostosowania go do swoich potrzeb. Dlaczego jest to tak ważne? Zwłaszcza w małych firmach System CRM zapewnia wiele możliwości, które mogą okazać się niepotrzebne w przypadku małych firm.
Aby ułatwić korzystanie z panelu użytkownika, warto wybierać wyłącznie funkcjonalności niezbędne w konkretnej działalności. Dlatego też na rynku pojawiają się systemy CRM przeznaczone specjalnie dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Comarch Optima – system CRM dla małej firmy
Jako Śląska Grupa Informatyczna współpracujemy z wieloma firmami w zakresie wdrażania i obsługi systemu CRM. Wśród nich pojawia się między innymi z Comarch oferujący dwa rozwiązania CRM – Comarch ERP Optima i ERP XL. Jaki CRM dla małej firmy sprawdzi się najlepiej? W przypadku oprogramowania oferowanego przez firmę Comarch najlepszym wyborem dla małych firm będzie system Comarch Optima umożliwiający zoptymalizowanie procesów w zespole.
Sprawdź również inne artykuły, które pomogą Ci wybrać najlepsze systemy dla swojej firmy:
- Wdrożenie CRM w firmie krok po kroku
- CRM w chmurze – na czym polega to rozwiązanie?
- System informatyczny ERP dla firm
- Wdrożenia Comarch dla małych firm: podnieś efektywność pracy i skutecznie zarządzaj biznesem
Zastosowanie CRM dla małych firm
System CRM dla małej firmy to narzędzie, które pozwoli zoptymalizować pracę całego zespołu, a także stworzyć funkcjonalną i przejrzystą bazę danych. Dzięki temu kontakty z potencjalnymi klientami będą jeszcze prostsze i z pewnością bardziej owocne. CRM dla małej firmy to także usprawnienie analityki – oprogramowanie daje możliwość tworzenia raportów sprzedaży, z pracy całej firmy czy poszczególnych działów. Dodatkowo umożliwia lepsze zaplanowanie pracy , dzięki czemu możesz zaoszczędzić czas oraz pieniądze.
Czy program CRM dla małej firmy ma sens?
Oczywiście! CRM dla małej firmy to narzędzie, które pozwoli Ci lepiej zaplanować pracę i zarządzać danymi. Nie da się stworzyć dobrze prosperującej firmy, nie utrzymując kontaktów z klientem. System CRM dla małej firmy zdecydowanie ułatwia realizację tego zadania, pozwalając na tworzenie spersonalizowanych ofert na podstawie informacji zebranych w bazie danych.
CRM dla małej firmy to również platforma do zarządzania pracą zespołu . W jednym miejscu możesz wygenerować raport z jego działań, ocenić produktywność i zaplanować kolejne kroki. Program CRM dla małej firmy jest doskonałym narzędziem, które sprawdza się zarówno w dużych przedsiębiorstwach, jak i w małych firmach.
Chcesz skorzystać z naszej oferty? Zapraszamy do kontaktu!